sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Rukoile - se kannattaa

"Voi, Herra! Muista, miten vilpittömästi ja vakain sydämin olen vaeltanut sinun tahtosi mukaan ja tehnyt sitä, mikä on hyvää sinun silmissäsi." Ja hän itki katkerasti. (2. Kun. 20:3)

Kuningas Hiskia sairastui ja oli kuolemaisillaan. Profeetta Jesaja tuli hänen luokseen sanoen: "Näin sanoo Herra: 'Järjestä asiasi, sillä sinä et parane vaan kuolet.'" Jesajan poistuttua Hiskia kääntyi Jumalan puoleen, rukoili ja itki. Jesaja ei ehtinyt edes ulos palatsista, kun hänelle tuli Herran sana: "Mene takaisin ja sano Hiskialle: Minä olen kuullut rukouksesi, olen nähnyt kyyneleesi. Minä parannan sinut ja lisään elinpäiviisi vielä viisitoista vuotta."

Miten olisi käynyt, jos Hiskia olisi vain todennut, että pitääpä sitten laittaa asiat kuntoon? Hän ei tehnyt niin, vaan vuodatti sydämensä Herralle ja Herra vastasi. Meidän ei tarvitse lamaantua vaikeuksien kohdatessa tai tyytyä tilanteeseen. Meillä on Herra, joka voi auttaa.

Käänny Hänen puoleensa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti