tiistai 29. huhtikuuta 2014

Erotettuina

"Pysykää aina minulle pyhitettyinä, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä ja ottanut teidät omaksi kansakseni." (3. Moos. 20:26)

Meitä kutsutaan Jeesuksen pyhittämiksi ja Jumalan kutsumiksi pyhiksi (1. Kor. 1:2), sillä meidät on kutsuttu pyhään, Jumalalle erotettuun, elämään. "Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette." (1. Piet. 1:15) Me olemme Jumalan oma kansa, joka on määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan (1. Piet. 2:9). Saamme laittaa toivomme Jumalan armoon ja olla kuuliaisia lapsia niin, ettemme taivu noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen elimme (1. Piet. 1:13-14). Saakoon Jumala pyhittää meidät kokonaan ja varjella koko olemuksemme, henkemme, sielumme ja ruumiimme, niin että olemme nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. (1. Tess. 5:23)

Pysytään pyhitettyinä Kristuksessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti