tiistai 10. helmikuuta 2015

Tekomme tunnetaan

"Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut." (Ilm. 3:1)

Jeesus aloittaa sanansa kullekin seurakunnalle sanoilla: "Minä tiedän sinun tekosi." Hän ei sano: "Minä tiedän sinun ajatuksesi tai hyvät aikomuksesi", vaan "Minä tiedän sinun tekosi". Se, mihin ja mitä uskomme, näkyy väistämättä ajan myötä myös teoissamme. Elämmekö pelkästään toteuttaaksemme oman mielemme mukaisia asioita vai saako Pyhä Henki vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen (Fil. 2:13)? Jeesus kehottaa meitä muistamaan, kuinka kuulimme ja otimme sanan vastaan ja tekemään parannuksen, jotta olisimme valmiit, kun Hän palaa (3:3). Saamme kääntyä Jeesuksen puoleen ja pyytää: "Herra, kuule minun ääneni, tarkatkoot sinun korvasi rukoustani. Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää? Mutta sinun on armo, sinä annat anteeksi, että me eläisimme sinun pelossasi." (Ps. 130:2-4)

Aika herätä eloon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti