maanantai 25. marraskuuta 2013

Oikea Jumala

"Muistakaa menneitä aikoja, muinaisista alkaen: minä olen Jumala, eikä muuta jumalaa ole. Minä olen Jumala, ei kukaan ole minun vertaiseni." Jes. 46:9)

On vain yksi oikea Jumala. Jesaja kirjoittaa epäjumalien tekijöistä sanoen, että he ovat harhan vallassa, eikä heidän ihanat työnsä auta ketään (44:9). Hän kysyy ironisesti: "Puupölkkyäkö tässä pitäisi kumartaa?" ja nimeää tällaiset ihmiset tyhjän perässä juoksijoiksi. Meilläkin voi olla monenlaisia epäjumalia, joiden perässä juoksemme, mutta ne eivät voi meitä auttaa. Elävän Jumalan pelastava vanhurskaus ei ole kaukana, vaan Hän on tuonut sen lähelle meitä Jeesuksessa Kristuksessa. Jumalan apu ei ole myöhässä - tänään on pelastuksen päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme, joka on pelastuksen Jumala. (Ps. 68:20-21)

Ylistetty olkoon Herra päivästä päivään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti