lauantai 15. elokuuta 2015

Paljon suurempaa

”Paljon suurempaakin saat vielä nähdä.” (Joh. 1:50)

Miten olisi mahtanut keskustelu jatkua, jos Natanael olisi sanonut, että hänellä ei ole tarvetta nähdä suurempaa? Minulle riittää, kun istun epämukavalla kirkonpenkillä tunnin tai pari sunnuntaisin. Minulle riittää tuttu, turvallinen ja yllätyksetön uskonto, joka ei mene liian pitkälle. Minulle on suuri asia, jos saan tilaisuuden jälkeen kupin kahvia ja pullan. Minä en tarvitse armolahjoja, sillä pärjään taidoilla, mitä minulla on. Minä en kaipaa ihmeitä ja merkkejä, sillä siinähän voi vaikka mennä harhaan. Minä en halua nähdä suurempaa. Eihän se väärin ole, mutta elämä Jeesuksen seurassa voi olla dynaamista ja eteenpäin menevää, sillä Hän on antanut meille valtavat lupaukset. Meillä on lupa odottaa vielä enemmän ja vielä suurempaa. Odotammeko ja kaipaammeko sitä? Maailma tarvitsee sitä.

Suurempaa on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti