sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Hengen johdossa

Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä." (Apt. 8:29)

Jumala käski Filippoksen mennä Gazaan johtavan tien varteen, jotta hän tapaisi tuolla tiellä matkaavan etiopialaisen hoviherran (8:26-27). Pyhä Henki käski Filippoksen mennä lähemmäs hoviherran vaunuja ja näin tehdessään hän kuuli hoviherran lukevan Jesajan kirjaa. Tuosta tilanteesta avautui mahdollisuus kohtaamiseen, evankeliumin julistamiseen ja uskoon tuloon, jonka päätteeksi hoviherra kastettiin (8:30-38). Filippos eli lähellä Herraa ja kuunteli Pyhän Hengen antamia ohjeita. Hän totteli ja kohtasi henkilön, jonka Jumala halusi pelastaa. Evankelioimisemme on tuloksellista, kun olemme lähellä Jumalaa ja lähellä ihmisiä. Ollaan siis Jeesuksen läsnäolossa ja kuunnellaan Hänen ohjeitaan, sillä Hän puhuu meille. Rukoillaan niiden ihmisten puolesta, joiden pariin Jumala on meidät asettanut, osoitetaan heille käytännöllistä rakkautta ja julistetaan heille myös rohkeasti evankeliumia, kun Jumala avaa meille siihen mahdollisuuden.

Kenen elämässä Jumala haluaa käyttää sinua?

1 kommentti:

  1. Kiitos taas Kai kirjoituksestasi. Puhutteli muun muassa tuo lause: "Evankelioimisemme on tuloksellista, kun olemme lähellä Jumalaa ja lähellä ihmisiä." Molempia todellakin tarvitaan. Ole siunattu!

    VastaaPoista