sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Väistöliikkeitä

"Mooses sanoi: Minä pyydän, Herra, lähetä joku muu." (2. Moos. 4:13) 

Tavallisesta työpäivästä tuli yllättävä, sillä Jumala ilmestyi voimallisella tavalla kutsuen Mooseksen vapauttamaan Israelin kansan orjuudesta (3:1-6). Mooses yritti väistellä Jumalan kutsua monin tavoin. Mikä minä olen menemään? Kenen sanon lähettäneen minut? (3:11-14) Entä jos he eivät usko minua? Mutta minä en ole hyvä puhuja. Kerran toisensa jälkeen Jumala kumosi Mooseksen riittämättömyyden tunteen ja lupasi olla hänen kanssaan ja lupasi neuvoa, mitä tulee sanoa (4:1-13). Ja Mooses yritti vielä kerran: "Herra, lähetä joku muu." Miten me reagoimme, kun ymmärrämme Jumalan kutsuvan meitä johonkin uuteen? Yritämmekö olla kuulematta vai keksimmekö Mooseksen tavoin syitä siihen, miksi Hän ei voisi käyttää meitä? Mitä jos suostuisimme suosiolla Herran tahtoon?

Herra, lähetä minut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti