maanantai 28. maaliskuuta 2016

Mikä minä olen?

Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon luo ja viemään israelilaiset pois Egyptistä?" (2. Moos. 3:11)

Jumala ilmestyi Moosekselle palavassa orjantappurapensaassa (3:2). Jumala kertoi nähneensä kansansa ahdingon Egyptissä ja nyt Hän lähettäisi Mooseksen vapauttamaan heidät Egyptin orjuudesta ja viemään heidät luvattuun maahan (3:7-10). Mooses koki itsensä riittämättömäksi tuohon tehtävään ja totesi: "Mikä minä olen menemään?" Kuinka usein mekin koemme Mooseksen tavoin riittämättömyyttä niihin tehtäviin, joihin Jumala meitä kutsuu. Löydämme Mooseksen tavoin perusteluja sille, miksemme ole käytettävissä (3:13; 4:1; 4:10). Jumalan vastaus Mooseksen mitättömyyden tunteeseen oli sanat: "Minä olen sinun kanssasi." (3:12) Mooseksen ei ollut tarkoitus selviytyä tehtävästä yksin, vaan hän saisi parhaan mahdollisen avun. Kun Jumala armossaan valitsee ja kutsuu meidät palvelukseen, saamme tarttua tehtävään luottaen, että voimme kaiken Hänessä, joka vahvistaa meitä (Fil. 4:13).

Kristuksessa kaikki on mahdollista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti