tiistai 27. kesäkuuta 2017

Voima heikoille

"Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." (2. Kor. 12:9)

Jeesuksen opetuslapseuteen kuuluu suostuminen täydelliseen riippuvuuteen Jumalan armosta ja voimasta. Pietari sanoi rammalle Kauniillaportilla: "Hopeaa ja kultaa minulla ei ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan. Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä: nouse ja kävele." (Apt. 3:6) Joku joskus totesi: "Pietarilla ei ollut rahaa, joten hän oli täysin riippuvainen Hengen voimasta. Meillä taas on seurakunnissamme niin paljon rahaa ja resursseja, että tulemme toimeen ilman Jumalan antamaa yliluonnollista apua." Kaikki lahjamme, varamme ja resurssimme ovat lahjaa Jumalalta, mutta on kuitenkin varottava, ettei meistä tule niin itseriittoisia ja ylpeitä, että luotamme enemmän itseemme ja kykyihimme kuin Jumalaan. Meidän ei tule myöskään pyrkiä omatekoiseen heikkouteen ja kurjuuteen, sillä elämä tuo vastaamme erilaisia vastoinkäymisiä pyytämättäkin. Turvaudutaan siis Jumalan voimaan niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä.

Hänessä olemme vahvat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti