perjantai 25. joulukuuta 2015

Ilon aika

Ääni huutaa autiomaassa: "Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!" (Mark 1:3)

Kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti Poikansa maailmaan (Gal. 4:4). Tuona maailman historian täydellisesti muuttavana yönä enkelit kuuluttivat ilosanoman, joka kuuluu kaikille: "Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra.” (Luuk. 2:11) Kun Johannes Kastaja muutama kymmenen vuotta myöhemmin aloitti toimintansa, moni ajatteli hänen olevan profeettojen lupaama Messias. Johannes ei kuitenkaan ollut tuo seimeen syntynyt Vapahtaja, vaan pelkkä sanansaattaja, joka julisti: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes kumartumaan ja avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Minä olen kastanut teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä.” (1:7-8) Jeesus Kristus, Vapahtaja, asuu meissä Pyhän Henkensä kautta. Hän on Immanuel, Jumala kanssamme (Matt. 1:23).

Halleluja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti