keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Voi teitä!

”Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät." (Matt. 23:13)

Jeesus nuhteli kovin sanoin aikansa ammattiuskovia siitä, että he asettivat ehtoja Jumalan valtakuntaan pääsemiselle ja mukana olemiselle. Sama ongelma vaivaa paikoitellen edelleen. Etenkin sosiaalisen median parista löytyy oikean uskon ja sen harjoittamisen määrittelijöitä. Väärin tulkittu. Väärin julistettu. Väärin parannettu. Väärin uskottu. Ei pidä nostaa käsiä. Ei pidä käyttää armolahjoja. Ei saa innostua liikaa. Koska minä en jaksa innostua, ei muidenkaan pidä. Minä tiedän. Minä olen kaiken mittari. Minä! Ettemme vain sulkisi käytöksellämme taivasten valtakunnan ovea jonkun edestä? 

Voi meitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti