torstai 24. elokuuta 2017

Hyvä paimen

”Herra on minun paimeneni.” (Ps. 23:1)

"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu." Hän on antava meille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsemme (Fil. 4:19). "Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa." Jeesuksen luona löydämme levon (Matt. 11:28). "Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden." Hän johdattaa meitä, kun kuljemme rukoillen (Jer. 31:9). "Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat." Hän on meidän kanssamme kaikki päivät maailman loppuun asti (Matt. 28:20). "Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen." Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan (Room. 8:31)? "Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen." Annetaan Pyhän Hengen täyttää meidät (Ef. 5:18). "Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.” Jos olemme kuolleet Jeesuksen kanssa, uskomme myös saavamme elää hänen kanssaan (Room. 6:8)

Jeesus on hyvä paimen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti