perjantai 8. heinäkuuta 2016

Kuunnellaan

”Puhu, palvelijasi kuulee.” (1. Sam. 3:10 )

Jumala puhuu meille, mutta emme aina tunnista Hänen ääntään. Samuel juoksi kolme kertaa väärään suuntaan, koska ei tiennyt, kuka hänelle puhui (3:4-9). Lopulta äänen lähde kävi ilmi ja siitä alkoi säännöllinen yhteydenpito (3:21). Liikenteen häly, radiot, televisiot, autostereot, podcastit, matkapuhelimet, Spotify ja monet muut äänilähteet täyttävät maailmamme, joten fyysiset olosuhteet kuulemisellemme eivät ole parhaat mahdolliset. Lisäksi on taho, joka ei halua meidän kuulevan, vaan tahtoo päinvastoin tappaa, varastaa ja tuhota kaiken hyvän (Joh. 10:10). Jumala kehotti kuuntelemaan Jeesusta (Mark. 9:7) ja Jeesus itse lupasi, että Hänen omansa kuulevat Hänen äänensä (Joh. 10:1-4). Meidän on siis hyvä hiljentyä päivittäin lukemaan Hänen sanaansa pyytäen: "Puhu, Herra, palvelijasi kuulee."

Ja Hän puhuu meille.

1 kommentti:

  1. Aamen, ei ole helppo ymmärtää ja kuulla. Kai silloin on jo puolivälissä kuulemista, kun on herätetyssä tilassa ja on voimakas välttämätön tarve kuulla ja kokee nykyisen tilanteensa huonoksi. Nälkäiset ravitaan, anova saa, etsivä löytää, kolkuttavalle avataan ja ne saa juoda joilla on jano. Eteenpäin jatkettava. Lähipäivinä kuuntelin portti.org osoitteesta tuoreen Benjaminin puheen "viisaus Jumalalta". Siinä tulee mielenkiintoisesti esiin myös tämä kuulemis- asia. Siunausta ja enentyvää armoa ja Jumalan rakkautta jokaiselle Kristuksessa Jeesuksessa.

    VastaaPoista