maanantai 26. maaliskuuta 2018

Minäkö?

”Mikä minä olen menemään?” (2. Moos. 3:11)

Tavallinen päivä erämaassa lampaiden kanssa muutti Mooseksen elämän, kun Jumala ilmestyi hänelle (3:2). Jumala oli nähnyt kansansa syvän ahdingon Egyptin orjuudessa ja kutsui Mooseksen vapauttamaan heidät. Tilannekatsausta ja tehtävän kuvausta seurasi käskynanto: "Lähde nyt matkaan. Minä lähetän sinut." (3:7-10) Mooses ei kokenut olevansa riittävän pätevä, joten hän kyseenalaisti Jumalan kutsun. Mooseksen ei ollut tarkoitus selvitä yksin ja omassa voimassaan, vaan hänelle oli tarjolla tehtävään kaikkein paras apu, josta Jumala muistutti Moosesta: "Minä olen sinun kanssasi." (3:12) Mekin koemme usein riittämättömyyttä Jeesuksen meille antaman tehtävän suorittamiseen, joten yritämme selittää itsemme ulos tuon suunnitelman toteutuksesta. Lähetyskäsky kuuluu kuitenkin jokaiselle kristitylle, sillä se on jokapäiväinen ja elämänmittainen kutsu ja tehtävä. Meidän ei tarvitse kuitenkaan suoriutua tehtävästä yksin, sillä Jeesus lupasi olla kanssamme (Matt. 28:19-20).

Ei selitellä, vaan mennään ja tehdään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti