sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Henkivakuutus

"Kunpa sinäkin tänä päivänä ymmärtäisit, missä turvasi on!" (Luuk. 19:42)

Kun Jeesus lähestyi Jerusalemia, hän puhkesi itkuun sen tähden. Kaupungin asukkaiden silmiltä oli kätketty se, missä heidän todellinen turvansa oli. He käänsivät selkänsä Jeesukselle, joka liikkuu heidän keskellään osoittaen Jumalan valtakunnan todellisuuden ja tuon etsikkoajan hylkäämisellä olisi vakavat seuraukset (19:41-44). Ymmärrämmekö me oikeasti, kuka on meidän turvamme? Luotammeko enemmän ajallisiin resursseihin ja toimijoihin kuin Jeesukseen Kristukseen, jolle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt. 28:18)? Luotammeko enemmän omaan ymmärrykseemme kuin Jumalaan (Snl. 3:5-7)? Jos totuus on kätketty silmiltämme, saamme pyytää Jeesusta antamaan meille silmävoidetta, jotta näkisimme oikein (Ilm. 3:18). Jeesus on paras turvamme nyt ja ikuisesti.

Ymmärrämmekö sen?

2 kommenttia:

  1. Iso kiitos siitä, että Hän on paras turvamme, vaikka emme sitä aina älyäiskään! :D

    VastaaPoista
  2. Joo, neitsytvertaus on aika vakava. Ymmärrän sen niin, että kun lamput syttyy, niin Öljyä ei enää saa, jos ei ole siinä vaiheessa toellinen elävä yhteys Jeesukseen kunnossa. Ja siis edelleen ollaan täällä, Jeesus alkaa ilmetä valvovis nukkujis kuin aurinko täydeltä terältä heidän noustuaan ja sytytettyään lamppunsa. Öljyä ei otetakkaan silloin kun itselle sopii. Nyt jo merkkejä siitä ajasta, ja kun Valkeus loistaa saviastiois, niin sekä valaisee todistusvoimaisesti muiden nähtäville, ja toisaalta myös näkee itse vaeltaa. Eli ei ole sokea vaan alkaa nähdä selvästi hengellisiä todellisuuksia sekä niiden puuttumisia. En usko että kukaan voi olla todistusvoimainen ja samaanaikaan näkökyvytön. Kyllä helle ja taistelu on kovaa jokaisella joka kilvoituksen tiellä kulkee. Ei ole helppoa astua Jumalan todellisiin suunnitelmiin, elävän uskon ja Hengen elämän todellisuuteen, pois uskonnollisuuden ja muotojumalisuuden sekä kompromissien suosta. Kyllä protestanttisuus on unen ja yön aikaa, aikansa lapsi, ja nyt ei passaa taakse katsoa vaan astuttava niihin askeliin joihin tässä ajassa Herra Seurakunnan johtaa, alkuseurakunnan siunauksiin, muinaisemmille poluille kuin protestanttisuus terävimmillään osatotuuksineen on yltänyt. Mitä Henki Seurakunnalle sanoo? Moniko kuulee ja näkee? Voi miten valtavaa on tapahtumassa! Evankeliumi kaikessa voimassaan kun aukeaa, laajuudessaan, kattavuudessaan. Onko traditiot ja kreikkalaispohjainen kristinusko niminen uskonto teologioineen ja "totuuksineen" meille tärkeämpi kuin se todellinen Totuus Jumalan suunnitelmasta mikä avataan niille jotka todella Israelin Jumalaa rakastaa.. "mitä silmä ei ole nähnyt ja korva kuullut jne.."

    VastaaPoista