sunnuntai 30. huhtikuuta 2017

Lyhytnäköistä

”Minä tutkin teitäni, ja käännän askeleeni sinun todistustesi puoleen.” (Ps. 119:59)

Ihminen ei näe paljon nokkaansa pidemmälle. Hokemat kuten "Follow your heart", "Because you deserve it" ja "Obey your thirst" houkuttavat luottamaan tunteisiin ja hetkellisiin nautintoihin. Elämän valintojen ei tule perustua fiilikseen, sillä ihmisen mielestä monikin valinta voi äkkiseltään näyttää oikealta, vaikka viekin lopulta tuhoon (Snl. 14:12). Sen tähden oman tien ja elämän valintojen pohtiminen Jumalan sanan luotettavien neuvojen valossa on viisasta. On parempi kärsiä hieman vaivaa ja kiinnittää katse tulevaan palkintoon kuin saada synnistä ohimenevää nautintoa (Hepr. 11:25-26). Saamme pyytää Daavidin tavoin: "Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle (139:23-24). Ja kun Hän näyttää oikean suunnan, riennetään viivyttelemättä noudattamaan Hänen käskyjään (119:60).

Tutkitaan teitämme ja valintojamme.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti