sunnuntai 22. lokakuuta 2017

Jumalan maja

”Jumala itse on heidän kanssaan, heidän Jumalansa.” (Ilm. 21:3)

Kun Mooses oli saanut ilmestysmajan valmiiksi, Herran kirkkaus ja läsnäolo täytti sen (2. Moos. 40:34). Samoin kävi myös silloin, kun Salomo sai temppelin valmiiksi ja Herran kirkkaus täytti sen niin, etteivät papit voineet toimittaa palvelustaan (2. Aik. 5:14). Nyt on kuitenkin toisin, sillä Jumala ei asu käsin tehdyissä rakennuksissa. Me, Jeesukseen uskovat ja seurakunta, olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: "Minä olen asuva heissä ja kulkeva heidän keskellään. Minä olen heidän Jumalansa ja he minun kansani." (2. Kor. 6:16) Voimme kokea hänen läsnäolonsa elämässämme, sillä Jumalan Henki asuu meissä (1. Kor. 3:16). Tämä Jeesuksen kautta saatu yhteys on esimakua siitä todellisuudesta, mitä on kerran tuleva. Johannes kuuli voimakkaan äänen sanovan valtaistuimelta:"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!" Kun nykyinen maailmanaika päättyy ja luodaan uusi taivas ja uusi maa, Jumala itse asuu meidän keskellämme ja on meidän kanssamme (Ilm. 21:1-3). Kun tunnemme hänet jo nyt, saamme myös elää hänen kanssaan ikuisesti.

Aivan huikeaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti